Filozofia recyklingu a konsumpcja

wydany w Recykling – 2009-4
  DRUKUJ

Ludzie przyzwyczaili się do tego, że wymieniają komputery, pralki i sprzęt audiowizualny zaledwie po kilku latach ich używania. Trwałe niegdyś i wytrzymałe produkty zostały przeprojektowane tak, aby się szybciej zużywały, jakby miały wbudowany gen starzenia się. Czy ukształtowała się nowa mentalność, skłaniająca do ich wyrzucania?

Konieczność ponownego zwiększenia trwałości produktów musi być postrzegana w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Konsekwencje nadkonsumpcji mają szkodliwy wpływ na środowisko. Jej symbolem są skromne, jednorazowe torby foliowe, a każda z nich zdaje się mieć emblemat – „wyrzucające społeczeństwo”.
W Australii prawie 7 bilionów plastikowych toreb zakupowych z gęstego polietylenu (HDPE) jest zużywanych w ciągu jednego roku, z czego 30 [...]
Dostęp do dalszej części artykułu jest płatny

Z prenumeratą cyfrową lub papierową uzyskasz
bezpłatny dostęp do wszystkich treści.

Sprawdź ofertę prenumeraty

Zaloguj się |  Odblokuj kodem  | Prenumerujesz? – otrzymaj dostęp

comments powered by Disqus