Tempo 30 - ważny element zrównoważonego transportu w miastach cz. I

wydany w Przegląd Komunalny – 2002-7
  DRUKUJ
Tadeusz Kopta

W poprzednich artykułach przedstawiłem w skrócie istotę i niektóre instrumenty zrównoważonego transportu. Dzisiaj chcę omówić TEMPO 30, jako istotny element zrównoważonego transportu w miastach. Temat ten wywołała dyskusja pomiędzy poznańskimi radnymi a zarządzającymi drogami, ale także nad błędnymi rozwiązaniami dyskryminującymi pieszych w obszarach centralnych Krakowa.

Z pewnymi oporami powstają w polskich miastach ulice z TEMPEM 30, realizowane głównie w ramach uspokojenia ruchu. Ograniczają się one przeważnie do obszarów osiedlowych bądź krótkich odcinków ulic w pobliżu szkół lub przedszkoli. I tak np. w Krakowie powstało wiele odcinków ulic układu lokalnego gdzie wprowadzono punktow [...]
Dostęp do dalszej części artykułu jest płatny

Z prenumeratą cyfrową lub papierową uzyskasz
bezpłatny dostęp do wszystkich treści.

Sprawdź ofertę prenumeraty

Zaloguj się |  Odblokuj kodem  | Prenumerujesz? – otrzymaj dostęp

comments powered by Disqus